Εργοθεραπεία

1709374268

Τι  είναι  ….

Η  Εργοθεραπεία  είναι  επιστήμη  αποκατάστασης , που  βοηθά  άτομα  όλων  των  ηλικιών  με  σωματικά , αναπτυξιακά , κοινωνικά  ή  συναισθηματικά   ελλείμματα  να  επανακτήσουν  και  να  αποκτήσουν  δεξιότητες , απαραίτητες  για  λειτουργική  ανεξαρτησία , υγεία  και  ευεξία .

Ποιος  είναι  ο  στόχος  της  Εργοθεραπείας  στην  παιδική  ηλικία?

Η  Εργοθεραπεία  βοηθά  τα  παιδιά  με  σωματικά  και  διανοητικά  ελλείμματα  να  βελτιώσουν  τις  κινητικές  τους  δεξιότητες , την αντίληψη , τον  συντονισμό , την  επικοινωνία , την  ανεξαρτησία  και  την  κοινωνική  τους  συμπεριφορά  με  έναν  παιχνιδιάρικο  τρόπο .

Μέσω  της  Εργοθεραπείας  το  παιδί  θα  πρέπει  να  ανακτήσει  την  ικανότητα  να  δράσει  και  να  γίνει  όσο  το  δυνατόν   πιο  ανεξάρτητο  στην  καθημερινότητα του.

Ένας  άλλος  στόχος  της  Εργοθεραπείας  είναι  να  αποφευχθούν  καθυστερήσεις  στην  ανάπτυξη .

Ακόμη  στην  Εργοθεραπεία  βασικός  στόχος  είναι  η  εκπαίδευση  και  η  συμβουλευτική  των  γονέων . Η  θεραπεία  των  παιδιών  είναι  πιο  επιτυχημένη  όταν  οι  γονείς  συμμετέχουν  σε  αυτήν . Οι  γονείς  κατανοούν  καλύτερα  τις  δυσκολίες  των  παιδιών  τους  και  μπορούν  να  υποστηρίξουν  τη  θεραπευτική  διαδικασία  στην  καθημερινότητα .

Σε  ποιες  περιπτώσεις  ο  γιατρός  θα  συστήσει  Εργοθεραπεία?

-Αναπτυξιακές  διαταραχές  και  καθυστερήσεις ( π.χ.  μετά  από  πρόωρο  τοκετό )

-Διαταραχές  οπτικής  και  ακουστικής  αντίληψης

-Διαταραχή  αντίληψης  του  σώματος  ή  του  περιβάλλοντος

-Έλλειψη  συγκέντρωσης  με  και  χωρίς  υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)

-Δυσκολίες  στην  λεπτή  και  αδρή  κινητικότητα  και  προβλήματα  συντονισμού

-Μαθησιακές  δυσκολίες : για  παράδειγμα  δυσγραφία  ή  δυσαριθμισία

-Σωματικές  ή  διανοητικές  αναπηρίες

-Εκμάθηση  δραστηριοτήτων  της  καθημερινότητας (π.χ. αυτόνομη  ένδυση-απόδυση , αυτοεξυπηρέτηση )

Η  Εργοθεραπεία  μπορεί  να  συμβάλει  σημαντικά  στον  περιορισμό  των  δυσκολιών  αυτών  και  στην  εξασφάλιση  ότι  το  παιδί  θα  είναι  σε  θέση  να  ενεργεί  καλύτερα  και  πιο  ανεξάρτητα  στην  καθημερινότητά  του .

Πότε  χρειάζεται  να  γίνει  μια  εργοθεραπευτική  αξιολόγηση?

Σύμφωνα  με  τον  Αμερικάνικο  Σύλλογο  Εργοθεραπευτών , σε  περίπτωση  που  το  παιδί  παρουσιάζει  τρεις  ή  περισσότερες  δυσκολίες , τότε  θα  πρέπει  να  γίνει  εργοθεραπευτική  αξιολόγηση :

-Οι  κινήσεις  του  δεν  είναι  συντονισμένες

-Χάνει  εύκολα  την  ισορροπία  του

-Χτυπάει  εύκολα  και  δυσκολεύεται  να  υπολογίσει  τη  θέση  του  σώματός  του  στο  χώρο

-Αποφεύγει  να  χοροπηδά , να  κάνει  κούνια  και  να  ασχολείται  με  τον  εξοπλισμό  της  παιδικής  χαράς

-Διασπάται  εύκολα  η  προσοχή  του

-Είναι  υπερκινητικό

-Δυσκολεύεται  να  κάνει  φίλους  της  ίδιας  ηλικίας

-Παρουσιάζει  δυσκολίες  στον  ύπνο

-Δεν  ακολουθεί  προφορικές  οδηγίες

-Δεν  του  αρέσουν  τα  αγγίγματα , οι  αγκαλιές , τα  φιλιά

-Φαίνεται  να  ενοχλείται  με  τους  θορύβους , με  διάφορες  οσμές  και  γεύσεις

-Δυσκολεύεται  να  ντυθεί  μόνο  και  να  δέσει  τα  κορδόνια  του

-Παρουσιάζει  δυσκολίες  στη  σίτιση :  τρώει  συγκεκριμένες  τροφές-υφές , λερώνεται  εύκολα

-Δυσκολεύεται  να  χειριστεί  μικρά  αντικείμενα , να  κόψει  με  ψαλίδι  και  να  ζωγραφίσει  μέσα  σε  πλαίσιο

-Δεν  έχει  καλή  σύλληψη  μολυβιού  και  δεν  ασκεί  την  κατάλληλη  πίεση  στο  μολύβι

-Έχει  κακό  γραφικό  χαρακτήρα , αντιστρέφει  γράμματα-αριθμούς  και  δεν  αφήνει  διαστήματα  μεταξύ  των  λέξεων

-Δείχνει  να  κουράζεται  εύκολα  στην  εμπλοκή  του  με  σχολικές  εργασίες

-Δεν  μιμείται

-Παρουσιάζει  χαμηλή  αυτοπεποίθηση

Αναξιμάνδρου 57
ΤΚ: 50122
Χαριλάου, Θεσσαλονίκη
+30 2310 320 619